سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 95 دی 7 , ساعت 10:48 صبح

 

کاربرد انواع  چوب های صنعتی

تعریف چوب های صنعتی یا مصنوعی :چوب هایی هستند که از ضایعات و براده های باقی مانده  از درختان بریده شده و برخی مواد صنعتی دیگر مخلوط و طی فرآیندی با استفاده از ماشین آلات صنعتی تولیدمی شود.

مزایا و معایب چوب های صنعتی

تخته چند لایی: متشکل از چند لایه ورقه های نازک چوب با ضخامتهای یک یا دو میلی متر و غشایی نازک از چسب ما بین هر ورقه می باشد که با پرس گرم به هم فشرده شده و ساخته می شود. در روند ساخت تخته چند لایی هنگام قرار دادن لایه ها بر روی هم توجه می شود که این لایه ها در جهت های مختلف چیده شوند و این عمل باعث انعطاف بیشتر و دوام بالاتر تخته چند لایی می شود. از تخته چند لایی عمدتا برای روکش درب ها و قالب بندی به صورت چند لایی استفاده می شود.از این نوع از چوب ها براس ساخت درب هایی نظیر درب mdf، درب pvc و درب abs استفاده می شود. هر کدام از این درب ها دارای ویژگی های متفاوتی است به عنوان مثال از درب ای بی اس برای ساخت درب حمام استفاده می شود چرا که برای مکان هایی که رطوبت بالایی دارند باید از درب های ضد آب استفاده نمود.

نئوپان: با فشرده شدن مخلوط  براده های چوب با چسب مخصوص به دست می آید. این مخلوط  تحت تاثیر فشار و حرارت محکم شده و ورق های مسطح با ابعاد مشخص بوجود می آید.از نئوپال برای ساخت انواع درب  های چوبی می توان استفاده کرد.

تخته فیبر: از بهم فشردن الیاف، خاک اره، تار و برگه های بریده چوبی و … با چسب و پرس حاصل می شود. از خصوصیات تخته فیبر این است که آنها باد نمی کنند، جمع نمی شوند، سخت و بادوام هستند.
تخته فیبر نیز به علت دوامی که دارد برای ساخت انواع درب چوبی مناسب می باشد.

 

 

صفحات چوب – سیمان: ترکیب خرده چوب، پودر سیمان، آب و گروهی از مواد شیمیایی است  که بوسیله ی کانال های حرارتی و پرس به شکل صفحاتی با ابعاد مشخص در می آید.این صفحات مقاوم  در برابر آتش و پوسیدگی در برابر آب، رطوبت، سرما و یخبندان می باشد.

کانیتکس:  از ساقه های نی ساخته می شود که به وسیله ماشین به حالت موازی بین دسته های گالوانیزه قرار می گیرند و تحت فشار در ضخامتهای مختلفی بافته می شوند. از این محصول برای ساختمان، دیوار، سقف کاذب و غیره استفاده می شود.برای ساخت انواع درب ساختمانی  باید به این نکته توجه داشت که از چه نوع چوبی باید استفاده کرد تا مناسب  مکان مورد نظر باشد به عنوان مثال کیفیت و خاصیت درب پی وی سی با درب ام دی اف و درب ورودی و درب اتاق و … با هم متفاوت می باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ